De to av seksjonene som ble undersøkt gjennom arkeologisk utgraving (den tredje ble kun overvåket) grenset i nord mot tomten Barcode B11-12, men trass i nærheten til feltet som hadde vært så rikt på båtfunn ble det ikke funnet noen sammenhengende båt under DEG-undersøkelsene. I det østligste DEG-feltet, nærmest middelalderbyen, ble det imidlertid funnet en rekke løse båtdeler, store mengder tjære og annet som indikerer maritim virksomhet i dette området, som i middelalderen må ha ligget i fjæresonen. Ikke minst fant man også flere bolverkskonstruksjoner, blant annet den direkte fortsettelsen av anlegget utgravd i nord, på Barcode-tomta, i 2008-2009.
Dronning Eufemias gate
Norsk Maritimt Museum var også involverte i arbeidet med etableringen av den nye Dronning Eufemias gate (DEG). Undersøkelsene foregikk i flere faser, over tre seksjoner av den planlagte veitraseen.