Vin og vrak: Den store bybrannen anno 1624

I år markerer vi 400 år siden bybrannen i Oslo! I den forbindelse inviterer vi til foredrag om livet like før, i forbindelse med og etter den store bybrannen i 1624.

NB! Arrangementet har funnet sted

Norsk Maritimt Museum
29. aug. 2024
18.00 – 21.00
  • 1/1

Med arkeolog Hilde Vangstad fra NMM, arkitekt Lars Jacob Hvinden-Haug fra NIKU, historiker Per Norseng og statsviter og forfatter Per Olav Reinton.

Våre arkeologer som også har vært med på utgravninger i Bjørvika forteller om funn og historier fra utgravningene.

Kafeen holder åpent fra kl. 17.00 og selger vin, øl, mineralvann, lett mat og for anledningen: kjøttsuppe med brød og smør til 180 kroner. Så her kan du dra rett fra arbeid, spise middag og lære om denne myteomspunne brannen i hovedstaden.

Vin og vrak er en populærvitenskapelig foredragsrekke på Norsk Maritimt Museum. Her løfter vi frem spennende og aktuelle temaer fra arkeologiens fagfelt.

Museum24:Portal - 2024.10.08